Διαγωνισμός i-bank: Η Εθνική Τράπεζα «γεφυρώνει» την τεχνολογία με την καινοτομία

Της Ελένης Νάτση 

Εφαρμογή ελέγχου της κυκλοφοριακής κίνησης στην πόλη, υπηρεσία αναζήτησης ιατρού, παρουσίαση αλυσίδας εστίασης και ένας μεγάλος διαγωνισμός: Αυτά ήταν συνοπτικά τα θέματα που παρουσιάστηκαν στο τελευταίο open coffee την προηγούμενη Παρασκευή στο Μουσείο Μπενάκη.

Εμείς παραβρεθήκαμε στο open coffee και ακούσαμε με μεγάλη προσοχή όλες τις παρουσιάσεις. Το επιπλέον ενδιαφέρον στοιχείο που αποτελεί και το θέμα του παρόντος άρθρου, ήταν η παρουσίαση από τον κ. Σπύρο Αρσένη,  των λεπτομερειών ενός πολύ σημαντικού διαγωνισμού επιχειρηματικότητας: O λόγος για τον διαγωνισμό i-bank καινοτομία και τεχνολογία που διοργανώνεται για 3η συνεχή χρονιά από την Εθνική Τράπεζα.

Μιλώντας με τον κ. Γιώργο Καμέτα, μέλος της οργανωτικής επιτροπής του διαγωνισμού, ρωτήσαμε και μάθαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες σχετικά με την «γέννηση» του διαγωνισμού και την πορεία του μέχρι και σήμερα.

Όλα ξεκίνησαν όταν η ιδέα της ομάδας i-bank για την διοργάνωση ενός διαγωνισμού γύρω από την καινοτομία και την τεχνολογία, βρήκε πρόθυμα «αυτιά» στην διοίκηση της Εθνικής κι όλα πήραν τον δρόμο τους.

Λίγα λόγια για τον διαγωνισμό 

Ξεκινώντας για πρώτη φορά το 2010, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει ως στόχο την προώθηση καινοτόμων (επιχειρηματικών) ιδεών με άξονα τις νέες τεχνολογίες καθώς και  την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής διάστασης στο σχεδιασμό  προϊόντων και υπηρεσιών.

Οι πρωτότυπες προτάσεις που θα υποβληθούν στο πλαίσιο του 3ου φετινού Διαγωνισμού θα πρέπει να αφορούν σε μια από τις ακόλουθες τρεις θεματικές ενότητες:

1. Ηλεκτρονική επιχειρηματικότητα
2. Περιβάλλον και τεχνολογία
3. Πολιτισμός και τεχνολογία

Η υποβολή των προτάσεων διαρκεί μέχρι και την 10η Οκτωβρίου 2012 στις 15:00. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την λεπτομερή ιστοσελίδα του διαγωνισμού.

Όπως μας εξήγησε ο κ. Καμέτας σε σχετική μας ερώτηση, η συνιστώσα της τεχνολογίας είναι απαραίτητη στον συγκεκριμένο διαγωνισμό. «Το ibank της Εθνικής Τράπεζας ως φορέας προώθησης της καινοτομίας και της  χρήσης νέων τεχνολογιών πήρε τη σημαντική αυτή πρωτοβουλία. Η εξάπλωση της χρήσης των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών αποτελεί και στόχευση του συγκεκριμένου διαγωνισμού εν τη γενέσει του».

Εκτός από το διαγωνιστικό μέρος το οποίο χωρίζεται συνολικά σε τρεις φάσεις και τη βράβευση των προτάσεων, έμφαση δίνεται από την Εθνική Τράπεζα στην υποστήριξη της υλοποίησης επιλεγμένων προτάσεων.  Η υποστήριξη περιλαμβάνει ποικίλες ενέργειες, όπως τη χρηματοδότηση πιλοτικών εφαρμογών, τη παροχή συνδρομής στην προσπάθεια εύρεσης επενδυτών, τη δυνατότητα εκπαίδευσης των συντακτών ενός επιχειρηματικού πλάνου κι όχι μόνο σε περιπτώσεις φοιτητών κ.ο.κ.
Στο πλαίσιο του Διαγωνισμού οι τέσσερις (4) πρώτες ιδέες που θα βραβευθούν, θα λάβουν τα ποσά των €20.000, €10.000, €6.000 και €4.000 αντίστοιχα, κατόπιν αξιολόγησης από Καθηγητές Πανεπιστημίου και στελέχη της Εθνικής Τράπεζας. Έξι ακόμη ιδέες που θα προκριθούν στην τελική φάση του διαγωνισμού θα λάβουν από €1.500 ευρώ εκάστη.

Δέκα φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές (laptop) θα δοθούν στους προκριθέντες της Β’ Φάσης οι οποίοι δεν προκρίθηκαν στη Γ’ Φάση και όλες οι υπόλοιπες έγκυρες συμμετοχές θα λάβουν μέρος σε κλήρωση με δώρα.

Η Εθνική Τράπεζα μέρος του «οικοσυστήματος» 

Σύμφωνα με  τον κ. Καμέτα, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν σταματά…στον διαγωνισμό.

Όπερ σημαίνει ότι έμφαση δίνεται από την Εθνική Τράπεζα και στην μετέπειτα υποστήριξη της υλοποίησης επιλεγμένων προτάσεων.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καμέτας: «Στον πρώτο διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε το 2011,  το τρίτο χρηματικό βραβείο αξίας €6.000 απονεμήθηκε στον κ. Κώστα Αθανάσιο και στην κα Φιλλιπαίου Γεωργία για μια ειδική συσκευή εξοικονόμησης ενέργειας.

Η Εθνική τράπεζα αγόρασε την συγκεκριμένη συσκευή και την εγκατέστησε σ’ ένα από τα κτίριά της, ενισχύοντας πρακτικά τους δύο συμμετέχοντες»

Το θετικό στοιχείο του συγκεκριμένου διαγωνισμού καινοτομίας & τεχνολογίας έγκειται στο γεγονός ότι η Εθνική, συμβάλλει στην αποτελεσματική δημοσιότητα των επιλεγμένων ιδεών και των ανθρώπων πίσω από αυτές  με το απαραίτητο κύρος που φέρει ένα σχετικό βραβείο.

Όπως μας λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καμέτας: «Μετά το πέρας των προηγούμενων διαγωνισμών, εταιρείες πελάτες της τράπεζας ήρθαν σε επαφή μαζί μας για να γίνουμε η «γέφυρα» με τους ανθρώπους που διακρίθηκαν στους διαγωνισμούς. Για να το πω απλά: υπάρχει εμπιστοσύνη στην οργάνωση και στο κύρος του διαγωνισμού. Επιπλέον, κι εμείς ως οργανωτική επιτροπή βοηθάμε, με το δίκτυο επαφών μας, στην εύρεση χρηματοδότησης και την ενίσχυση των πρωτότυπων ιδεών με όποιο τρόπο μπορούμε».

Και τι γίνεται με τον διάχυτο φόβο πολλών σ’ ότι αφορά την δημοσιοποίηση της ιδέας τους; Σ’ αυτή την ερώτηση, ο κ. Καμέτας μας απαντά: «Kυρίαρχος στόχος του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι η καλλιέργεια μιας επιχειρηματικής κουλτούρας στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, η Εθνική «εκπαιδεύει» και «εκπαιδεύεται» αποτελώντας μέρος του συγκεκριμένου οικοσυστήματος νεοφυούς επιχειρηματικότητας και καινοτομίας στην Ελλάδα.

Σχετικά με τον φόβο που αναφέρατε, θα ήθελα να τονίσω ότι η Εθνική δεν οικειοποιείται καμία ιδέα που κατατίθεται στον διαγωνισμό. Είναι ευθύνη του αιτούντα να έχει εξασφαλίσει πατέντα εάν αυτό χρειάζεται πριν φθάσει στον διαγωνισμό ή να καταθέσει μια ιδέα την οποία έχει δουλέψει. Σ΄αυτή την περίπτωση, οφείλει να εστιάσει στην περαιτέρω εκτέλεσή της και στην ανεκτίμητη αξία του feedback που θα λάβει, λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να αιτηθεί σ’έναν  τέτοιου είδους διαγωνισμό (βλ. όρους συμμετοχής)» 

Γεγονός στο οποίο συμφωνεί και ο Φάνης Κουτουβέλης, που κέρδισε αυτός και η ομάδα του, το πρώτο βραβείο στον δεύτερο διαγωνισμό με το γνωστό σε πολλούς λογισμικό περιπτέρων που ακούει στο όνομα  i-kiosk.

Όπως μας απάντησε, σε σχετική μας ερώτηση για τις εντυπώσεις του και την γνώμη του για τον διαγωνισμό: «Θα συμβούλευα ανεπιφύλακτα την συμμετοχή στον διαγωνισμό i-bank τεχνολογία & καινοτομία. Ο λόγος; Αποτελεί μια πραγματικά σοβαρή διοργάνωση. Μέσα από τις φάσεις του διαγωνισμού (Α,Β και Γ) που είναι πολύ καλά δομημένες μαθαίνεις πολλά.

Ειδικότερα, στην πρώτη φάση, στέλνεις ηλεκτρονικά την πρότασή σου χιλίων λέξεων, αν επιλεγείς ετοιμάζεις ένα business plan και στην τρίτη φάση, εφόσον περάσεις, επικοινωνείς όσο το δυνατόν καλύτερα την ιδέα σου, κάνοντας pitching σε πραγματικό κοινό την παρουσίασή σου. Μπαίνοντας σ’ όλη αυτή την διαδικασία, παίρνεις πολύτιμο feedback, σταδιακά και οργανωμένα, και πολύτιμες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν σίγουρα και μελλοντικά».

Video με παρουσίαση των νικητών του δεύτερου διαγωνισμού από το Mstories. Πηγή: www.nbg.gr 

Photo from www.nbg.gr 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *